Review Insights · App Store
NPO Start
Stichting Nederlandse Publieke Omroep · 4 ratings · ★ 5.0
5.0
★★★★★
4 ratings
🎯 Build a better version
Top complaints - extracted from 54 negative reviews
Recurring phrases mined from 1-2★ reviews. The bigger the percentage, the more users have the same problem. Fix the top 2-3 in your version and you have product-market fit on day one.
1
"niet"
41 negative reviews mention this · 76% of all complaints
★★★★★ "onbruikbaar op apple tv. werkte alemaal redelijk maar met nieuwe versie niet meer. onbruikbaar op aplevtv, zeer beroerd op ios" - boddeke
2
"werkt"
19 negative reviews mention this · 35% of all complaints
★★★★★ "onbruikbaar op apple tv. werkte alemaal redelijk maar met nieuwe versie niet meer. onbruikbaar op aplevtv, zeer beroerd op ios" - boddeke
3
"meer"
17 negative reviews mention this · 31% of all complaints
★★★★★ "onbruikbaar op apple tv. werkte alemaal redelijk maar met nieuwe versie niet meer. onbruikbaar op aplevtv, zeer beroerd op ios" - boddeke
4
"geen"
17 negative reviews mention this · 31% of all complaints
★★★★★ "TV app maanden onbruikbaar. Krijg geen eens reactie op schriftelijke klacht en geld terug verzoek van betaalde plus dient. Belachelijk. Oplossing van tijdelijk oude app weer online tot verholpen is doen ze ook niet. Ergste is nog dat er overheidsgeld in zit. Ik heb …" - BN?5
5
"maar"
16 negative reviews mention this · 30% of all complaints
★★★★★ "onbruikbaar op apple tv. werkte alemaal redelijk maar met nieuwe versie niet meer. onbruikbaar op aplevtv, zeer beroerd op ios" - boddeke
6
"deze"
16 negative reviews mention this · 30% of all complaints
★★★★★ "Wat een puinhoop. De AppleTV-app is nu voor mij bijna nutteloos. Waar zijn de ondertitels? Ik leer nog steeds Nederlands en ik heb de ondertitels nodig om de dialoog beter te begrijpen. Maar ik zie geen ondertitels, ook al stel ik de AppleTV in om ondertitel…" - WDNx
7
"niet meer"
14 negative reviews mention this · 26% of all complaints
★★★★★ "onbruikbaar op apple tv. werkte alemaal redelijk maar met nieuwe versie niet meer. onbruikbaar op aplevtv, zeer beroerd op ios" - boddeke
8
"voor"
11 negative reviews mention this · 20% of all complaints
★★★★★ "Geen menu, geen login…….maar wanneer een fix. De laatste incarnatie van de app is echt tranen trekkend slecht. Geen menu, geen zoekfuncties en geen login (maar ondertussen wel betalen voor de + features. Hopelijk snel een nieuwe release" - Lamonfirst
9
"slecht"
10 negative reviews mention this · 19% of all complaints
★★★★★ "Geen menu, geen login…….maar wanneer een fix. De laatste incarnatie van de app is echt tranen trekkend slecht. Geen menu, geen zoekfuncties en geen login (maar ondertussen wel betalen voor de + features. Hopelijk snel een nieuwe release" - Lamonfirst
10
"programma"
10 negative reviews mention this · 19% of all complaints
★★★★★ "Triest. Zoveel fantastische programma’s, en dan zo’n hopeloze app die helemaal niet werkt. “Wie kijkt er?” Niemand…." - be-each
11
"mijn"
10 negative reviews mention this · 19% of all complaints
★★★★★ "De nieuwe app is waardeloos. Op mijn telefoon (iPhone 13 Pro met iOS 17.1) doet de app niks meer. Ik kan mijn profiel kiezen en daarna loopt het vast. Heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat lost niets op. Op de AppleTV is het helemaal waardeloos. D…" - dreamk73
12
"werkt niet"
10 negative reviews mention this · 19% of all complaints
★★★★★ "APP, verschrikkelijk, werkt niet met mijn iPhone 14. Nutteloos App" - tnemitri
📋 All 54 negative reviews
Every 1-2★ review we fetched. Use the copy button to grab them all for your own analysis (paste into ChatGPT/Claude with a prompt like "summarize core user problems, group by theme, ignore bugs, focus on missing features").
onbruikbaar op apple tv
werkte alemaal redelijk maar met nieuwe versie niet meer. onbruikbaar op aplevtv, zeer beroerd op ios
Wat een achteruitgang
App nog steeds niet verbeterd na alle klachten over gebrek aan gebruiksvriendelijkheid. NPO zou verbeteringen stapsgewijs invoeren. Waar blijven ze?
TV app maanden onbruikbaar
Krijg geen eens reactie op schriftelijke klacht en geld terug verzoek van betaalde plus dient. Belachelijk. Oplossing van tijdelijk oude app weer online tot verholpen is doen ze ook niet. Ergste is nog dat er overheidsgeld in zit.
Ik heb tot 2 keer toe geld terug gevraagd. Geen eens een e-mail reactie. Schandalig
Ik heb tot 2 keer toe geld terug gevraagd. Geen eens een e-mail reactie. Schandalig
Waardeloos
Krijg app met geen mogelijkheid aan de praat vanuit het buitenland met Shurfshark. Vorige versie alles prima… wat een gepruts…
Geen menu, geen login…….maar wanneer een fix
De laatste incarnatie van de app is echt tranen trekkend slecht.
Geen menu, geen zoekfuncties en geen login (maar ondertussen wel betalen voor de + features.
Hopelijk snel een nieuwe release
Geen menu, geen zoekfuncties en geen login (maar ondertussen wel betalen voor de + features.
Hopelijk snel een nieuwe release
Triest
Zoveel fantastische programma’s, en dan zo’n hopeloze app die helemaal niet werkt. “Wie kijkt er?” Niemand….
Waardeloos
App is bevroren , kom er helemaal niet meer op!, niet op ipad noch op telefoon ! Drama
De nieuwe app is waardeloos
Op mijn telefoon (iPhone 13 Pro met iOS 17.1) doet de app niks meer. Ik kan mijn profiel kiezen en daarna loopt het vast. Heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat lost niets op.
Op de AppleTV is het helemaal waardeloos. De zoekfunctie is weg en je kan niet inloggen in je NPO start account en ondertiteling kan je ook niet meer aanzetten. De ontwikkelaars van de nieuwe apps hadden beter moeten testen voordat ze de oude versies gingen vervangen. Wat een ellende!
Op de AppleTV is het helemaal waardeloos. De zoekfunctie is weg en je kan niet inloggen in je NPO start account en ondertiteling kan je ook niet meer aanzetten. De ontwikkelaars van de nieuwe apps hadden beter moeten testen voordat ze de oude versies gingen vervangen. Wat een ellende!
APP, verschrikkelijk, werkt niet met mijn iPhone 14
Nutteloos App
Volledig nutteloos na upgrade!
De app verschillende keren gedownload op mijn iPhone. De app doet niets meer! Is bevroren!
Op mijn iPad kan ik de app wel openen en op mijn iPad de meeste programma’s kijken. streamen kan niet meer!
In een zin nutteloos dus waardeloos.
Op mijn iPad kan ik de app wel openen en op mijn iPad de meeste programma’s kijken. streamen kan niet meer!
In een zin nutteloos dus waardeloos.
Apple TV onbruikbaar
Apple TV versie onbruikbaar, kan niet eens inloggen en dat is bij elke app functionaliteit 1 die het gewoon moet doen, de rest is meer bijzaak, commentaar ‘ach we werken er aan, foutje’…Er was geen noodzaak de nieuwe versie uit te brengen, dus neem de tijd om te bouwen en testen, zal wel door een manager doorheen gedrukt zijn, kan me niet voorstellen dat een developer hier zijn goedkeuring aan heeft gegeven
App werkt niet
Na het selecteren van mijn profiel de app blijft hangen op het volgende scherm. Niets werkt!
Wat een puinhoop
De AppleTV-app is nu voor mij bijna nutteloos. Waar zijn de ondertitels? Ik leer nog steeds Nederlands en ik heb de ondertitels nodig om de dialoog beter te begrijpen. Maar ik zie geen ondertitels, ook al stel ik de AppleTV in om ondertitels weer te geven. Daar is ook geen menu voor in de app. Er is ook geen manier om shows op te zoeken. Je krijgt alleen de shows op het hoofdscherm en niet meer.
Ik zou graag het functional requirements document voor deze app willen zien, omdat ik niet kan geloven dat ze allemaal zijn vervuld voor deze release.
Ik zou graag het functional requirements document voor deze app willen zien, omdat ik niet kan geloven dat ze allemaal zijn vervuld voor deze release.
Doe 't niet
Deze update lijkt me niet helemaal goed gegaan. De app doet het helemaal niet, echt waardeloos :(
AppleTV app werkt niet meer
Na de *geweldige* upgrade van de app is het niet meer mogelijk een profiel te kiezen en is het menu verdwenen. Je kunt dus alleen een programma kiezen, niet terugkiezen, niet actueel kijken. Wat een gepruts bij dat bedrijf. Wordt er eigenlijk wel getest? Ook is de streaming kwaliteit slecht. En dat voor een betaalde app. Als ik via AirPlay met een ZiggoGo of KPNiTV app stream krijg ik een hogere kwaliteit.
Slecht!
Heel slecht. Ik kan de app niet open krijgen.
Skip this version
Met de nieuwe versie van deze app is de “mijn NPO” functie verdwenen. Je kunt dus geen programmas meer volgen en je kunt dus ook niet zien wanneer er nieuwe aflevering zijn. Lekker ouderwets op een papiertje behouden. Ik gebruik de app dagelijks en hoop dat er snel een nieuwe versie komt want deze was zeker geen vooruit gang. Erg jammer.
Update bevriest
Vandaag de “ge-updated” app geïnstalleerd. Hoewel de oude versie ook niet geweldig was, is deze rampzalig. De app bevriest onmiddellijk na het kiezen van het profiel (ik heb maar één profiel). Einde verhaal. De NPO is als een naar binnen gerichte hippie, geen besef van het feit dat ze met overheidsgeld de burger zouden moeten dienen. Ook diegenen die de programma’s streamen. De NPO zou zich moeten schamen.
Waardeloos
Verbinding met Nederland is nu wel helemaal verbroken want nieuws kijken kan niet meer - deze app werkt bijna nooit - vaak alleen de advertenties en als ik geluk heb houd de stream er na 10 minuten mee op. Waardeloos
Tijdverspilling
Hopeloos
Niet meer streamen via chroomcast
Niet elke vernieuwing is een verbetering. Vandaag “moest” ik de app vernieuwen, gevolg ik kan de uitzendingen niet meer via de chroomcast streamen. Ik baal als een stekker want via dat Apple gedoe werkt ook niet.
Airplay werkt niet
Zou graag AirPlay gebruiken vanaf mijn iPad naar mijn Samsung tv. Dit werkt voor alle apps maar niet voor NPO app. Lijkt erop dat deze app al jaren niet meer ondersteund wordt?
Budget op?
Als de Netflix app zo slecht was als deze waren ze allang failliet geweest. Waarom wordt er niet meer geinvesteerd in de app? Wel reclame maken op de radio maar niet updaten. Aan de datums van de reviews te zien hebben de kijkers het ook al lang opgegeven. Wat is er mis mee? De streaming is ok maar owee als je onderbreekt, dan crashed de app. Terug en opnieuw erin kan niet. Dus wegswipen en weer opnieuw opstarten. Doorscrollen naar waar je was, want dat onthoudt hij niet, en hopen dat hij niet weer crashed. Dat zijn dingen die Netflix en nu ook alle andere streaming apps toch al jaren geleden voor elkaar hadden? Blijkbaar is er geen budget om dit soort gruwelijke bugs een keer op te lossen. Wat een misser van de publieke omroep. En het had zo mooi kunnen zijn met de combinatie televisie en internet.
Meest slechte app ooit
Nog nooit zo’n slechte app gezien!!!
Traag. Werkt vaak niet. Ontwikkelaar doet niks met kritiek. Niet alles kunnen kijken doordat je niet in NL woont enz enz
Traag. Werkt vaak niet. Ontwikkelaar doet niks met kritiek. Niet alles kunnen kijken doordat je niet in NL woont enz enz
Iedere vijf minuten opnieuw opstarten
Mijn app hangt iedere vijf minuten. Enige wat helpt is opnieuw opstarten, door hinderlijke reclame, en hopen dat ie t wat langer volhoudt. Meest hinderlijke: geen uitzendingen kunnen downloaden zoals Netflix, Amazon prime etc. Bye bye NPO plus abo
“Menu laden mislukt”
Doet het nu helemaal niet meer. De app verwijderen en opnieuw installeren helpt niet.
De NOP app
Een Nl app, voor de publieke omroepen. Daarvoor heb ik mijn belastinggeld ongevraagd afgedragen. En al leven we in Europa, buiten Nl kan ik niet kijken.
Slechte app
Slechtste app ooit. Please fix het!
Airplay werkt nog steeds niet
De app kan niet naar Minh smartv via airplay stream. Minh andere apps werken naar niet npo.
Ik geloof niet....
Dat ik out een hele uitzending heb kunnen bekijken zonder de app, helemaal Te sluiten en opnieuw te beginnen... buffer problemen. En dat terwijl daar bij Netflix nooit problemen me heb! Aan het werk om dat ding Te verbeteren! Het jan!
Horrible
Een van de slechtste apps die ik ooit gebruikt hebt. Er is bijna iedere week, of zelfs iedere dag, wel wat. Van een zwart beeld (maar wel met ondertiteling), afspelen mislukt/probeer opnieuw, werkt als aller enige app niet op Apple play/mirroring tot programma’s die een leeftijdsbeperking hebben en alleen gezien kunnen worden binnen een bepaalde tijd maar in die tijd kun je het programma ook niet zien. Dagen later lukt het dan soms weer wel maar dan zijn inmiddels de eerste afleveringen van een serie alleen te zien op npo plus. Ik denk dat ze het bewust doen zodat je een abonnement neemt op npo plus. Ik ken overigens heel veel mensen met dezelfde problemen. Je kunt ze een bericht sturen maar het ligt over het algemeen altijd aan je eigen apparatuur. Echt super slecht. Zou je niet verwachten van een publieke omroep.
Gebruik een VPN met deze app als het blijft hangen
Hopelijk helpt deze review andere mensen die problemen ervaren.
De NPO blokkeert het afspelen van een hele hoop programma’s buiten Nederland. Dit heeft als gevolg dat het lijkt alsof de app blijft hangen op advertenties (die ze wel afspelen buiten Nederland), omdat het programma weigert af te spelen.
Dit is op te lossen met een VPN die verbinding maakt met een Nederlandse server.
Los daarvan is het natuurlijk een beetje gierig van de NPO om alles buiten Nederland te blokkeren.
De NPO blokkeert het afspelen van een hele hoop programma’s buiten Nederland. Dit heeft als gevolg dat het lijkt alsof de app blijft hangen op advertenties (die ze wel afspelen buiten Nederland), omdat het programma weigert af te spelen.
Dit is op te lossen met een VPN die verbinding maakt met een Nederlandse server.
Los daarvan is het natuurlijk een beetje gierig van de NPO om alles buiten Nederland te blokkeren.
Matig
Slechte app, nooit zo’n matige app gezien, tijdverspilling
Aub
Graag Erica op reis aflevering van cuba er opzetten ipv twee keer die van Mongolië
Functioneert niet met Apple TV
De app is overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Echter het ongemak dat deze regelmatig vast loopt en het niet kunnen streamen naar Apple TV is wel erg storend.
Helaas kan ik de npo app niet op mijn tv afspelen en ben ik dus genoodzaakt te streamen om op groot beeld te kijken.
Werk aan de winkel NPO!
Helaas kan ik de npo app niet op mijn tv afspelen en ben ik dus genoodzaakt te streamen om op groot beeld te kijken.
Werk aan de winkel NPO!
AirPlay werkt niet in de 8.0.0 versie
Sinds de update werkt de AirPlay niet voor deze app??? Netflix, Prime etc werken wel.
Werkt niet vanuit de VS.
Apple TV app werkt ook niet.
Werkt zo slecht
Voorafgaand aan sommige programma’s krijg je 1 of 2 reclames te zien. App blijft hangen op de reclames. Deze starten niet en dus kom je nooit bij het programma. Echt heel slecht dit.
Schandelijk slecht
Loopt steeds vast. Duurt een eeuwigheid om iets af te spelen. Tijd om eens bij de ARD of ZDF stage te lopen en een fatsoenlijk product te maken.
Bull Shit App. Useless!
BS App. Shit don’t work. Geen geluid. Geen beeld. Het heeft CoronaVirus. Moet zijn. 🤦🏻♂️🤷🏻♂️💀👀
Dramatisch slecht
Ik heb de app zodat ik in het buitenland nog een aantal Nederlandse pogramma’s kan kijken. Maar, zoals 2 jaar geleden ook al het geval was, loopt het zo slecht. Wel geluid en geen beeld. Wel elke keer opnieuw weer de reclame voorgeschoteld krijgen om vervolgens het programma toch niet te kunnen kijken. Alles resetten heeft geen nut. Je zou toch denken dat dit in 2 jaar tijd toch opgelost had kunnen worden...
Veel te veel advertenties voordat afspelen crasht
Programma dat ik wil kijken crasht voortdurend, maar uiteraard wel nadat ik een lading advertenties voorgeschoteld krijg. Ads ok, maar zorg dan dat je basis functionaliteit, het bekijken van programma’s, werkt voordat je ads überhaupt kunt verantwoorden
Klote-app
Waardeloze app. Streamen kan niet. Suf.
Wel geluid, beeld blijft vast
Je hebt wel geluid maar het beeld blijft hangen, slecht, slecht...
Bijzonder slecht
Ik weet niet of deze app wel fatsoenlijk is getest maar het is vreselijk irritant om iedere video niet te kunnen zien maar wel te horen. Zo moeilijk is dat echt niet meer tegenwoordig, een goede video streaming infrastructuur bouwen met een app die de video’s afspeelt. Het probleem wordt versterkt door het feit dat de website pertinent weigert video’s op mobile Chrome of Safari af te spelen. Daar is geen enkele valide technische reden voor te verzinnen.
Alleen geluid, geen beeld
Heb meerdere malen mijn iPhone X uitgezet en het werkt nog niet. Wat een teleurstelling, deze app.
Diverse functies werken niet meer
Pauzeren, terug en vooruitspoelen kan niet meer, en de laad animatie midden in het scherm blijft gedurende het afspelen van filmpjes continu hangen. Kortom de update heeft niets gefixt, maar de. functionaliteit verslechterd... lekker bezig!
Wat een kl*te app is dit
Niet te geloven, bijna alle filmpjes blijven hangen. Een ramp, zonde van al dat belastinggeld. En ondertussen kun je Npo Gemist (voorheen Uitzendinggemist) ook niet meer via je iPhone in de browser bekijken.
Kortom: iets dat werkt is de nek omgedraaid en vervangen door een app van flutkwaliteit.
Terugdraaien aub!
Kortom: iets dat werkt is de nek omgedraaid en vervangen door een app van flutkwaliteit.
Terugdraaien aub!
NPO
Werkt niet op iphone
Minder toegang tot vorige afleveringen
Deze update is geen vooruitgang.
De zoekfunctie is weg (?!).
Vooral voor nieuws en actualiteiten zijn er geen vorige afleveringen beschikbaar meer. Het nieuws/journaal en het jeugdjournaal heeft alleen nog afleveringen van gisteren beschikbaar.
Ik begrijp dat er kosten aan opslag verbonden zijn, maar afleveringen van de afgelopen 1 tot 2 maanden beschikbaar hebben zou geen probleem moeten zijn.
Hier is niet goed over nagedacht. Een behoorlijke teleurstelling.
De zoekfunctie is weg (?!).
Vooral voor nieuws en actualiteiten zijn er geen vorige afleveringen beschikbaar meer. Het nieuws/journaal en het jeugdjournaal heeft alleen nog afleveringen van gisteren beschikbaar.
Ik begrijp dat er kosten aan opslag verbonden zijn, maar afleveringen van de afgelopen 1 tot 2 maanden beschikbaar hebben zou geen probleem moeten zijn.
Hier is niet goed over nagedacht. Een behoorlijke teleurstelling.
+ 4 more in the clipboard copy
Sentiment summary
0%
Positive (4-5★)
100%
Neutral (3★)
0%
Negative (1-2★)
